ALGEMENE VOORWAARDEN
Wrapstudio is een onderneming onder originele naam Wrap Studio, ingeschreven onder kamer van koophandelnummer 94092028 te Medemblik.
ARTIKEL 1: DEFINITIES VOOR DEZE VOORWAARDEN
Met klant wordt de afnemer bedoeld van goederen en diensten van dewrapstudio.nl. Met de term schriftelijk wordt bedoeld een vastlegging via internet, per email, via whatsapp of per brief.
ARTIKEL 2: TOEPASSING VAN DEZE VOORWAARDEN EN UITSLUITING, TOEPASSING VOORWAARDEN VAN DE KLANT
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Wrapstudio en op alle overeenkomsten tussen de klant en Wrapstudio. Algemene voorwaarden die door de klant worden gehanteerd, zijn van toepassing uitgesloten. Het wrappen van keukens is een product op maat. Herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op de verkoop aan zowel bedrijven als consumenten. Dit is eveneens van toepassing op cadeaubonnen, acties en overige kortingsproducten.
ARTIKEL 3: AANBIEDING EN OVEREENKOMST
De overeenkomt tussen de klant en Wrapstudio komt pas tot stand als Wrapstudio de opdracht schriftelijk heeft bevestigd door middel van een bevestiging van afspraak per mail, whatsapp of telefoon. Aanbiedingen van Wrapstudio zijn niet bindend in die zin, dat zij nog slechts door de klant behoeven te worden aanvaard om een overeenkomst tot stand te brengen.
ARTIKEL 4: BETALING EN OVEREENGEKOMEN PRIJZEN
4.1 Voor de vraag welke prijs en betalingswijze zijn overeengekomen, is uitsluitend bepalend wat er staat in de opdrachtbevestiging. Opgegeven prijzen zijn inclusief BTW tenzij anders aangegeven.
4.2 Een opdracht wordt pas uitgevoerd nadat de klant 50% van het bedrag heeft aanbetaald. Niettemin kan Wrapstudio kosten die zij maakte voordat betaling werd ontvangen, in rekening brengen in geval van annulering. Is bij uitzondering betaling op rekening afgesproken, dat zal klant het factuurbedrag betalen binnen 14 dagen na factuurdatum.
4.3 Kosten van girale betaling zijn voor de klant. De klant heeft niet het recht om de verplichting tot betaling te verrekenen met een vordering op Wrapstudio.
4.4 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de klant automatisch in gebreke. Wrapstudio heeft dan aanspraak op vergoeding van de wettelijke handelsrente (artikel 6:119a BW) met ingang van de dag waarop uiterlijk betaald had moeten worden. Ook heeft Wrapstudio aanspraak op vergoeding van kosten van incasso. Die kosten worden gesteld op 15% van het factuurbedrag maar Wrapstudio heeft aanspraak op vergoeding van een hoger bedrag indien de werkelijke kosten hoger zijn.
ARTIKEL 5: MATERIAALSAMPLES
5.1 De klant krijgt op zijn schriftelijk verzoek zonder kosten een materiaalsample toegestuurd met de bedoeling voor bestelling van opdracht bij Wrapstudio. Hiermee kan de klant de materiaalkwaliteit beoordelen. Bestelt de klant folie zonder een materiaalsample te hebben aangevraagd, dan kunnen hier geen klachten voor ingediend worden door opdrachtgever.
ARTIKEL 6: ANNULERING VAN EEN OPDRACHT
Een annulering van een opdracht door een klant kan alleen door een schriftelijk bericht. De annulering gaat in werking nadat het annuleringsbericht door Wrapstudio schriftelijk is bevestigd. Indien de opdracht reeds in gang gezet is kan de order van materiaal niet meer worden geannuleerd. Na annulering brengt Wrapstudio bij de klant de werkelijke tot dan gemaakte kosten in rekening. Als de order vooraf is betaald dan wordt het verschil van orderbedrag en werkelijk gemaakte kosten d.m.v. een creditnota verrekend en teruggestort op nader te noemen IBAN-nummer van de klant. Indien de opdracht niet binnen 5 werkdagen wordt geannuleerd kan Wrapstudio tot 50% van de totaal overeen gekomen prijs in rekening brengen.
ARTIKEL 7: VERPLICHTINGEN WRAPSTUDIO OP DE OVEREENKOMT
7.1 Wrapstudio zal de opdracht uitvoeren en de keuken opleveren met de specificaties en hoedanigheden zoals weergegeven in de opdrachtbevestiging, met inachtneming van hetgeen daarover in deze algemene voorwaarden is bepaald, bijvoorbeeld over toegelaten afwijkingen. Wrapstudio staat er alleen voor in dat de wrap(folie) in algemene zin geschikt is voor het doel waarvoor het bestemd is. Wrapstudio geeft geen garantie dat de wrap(folie) geschikt is voor enige bijzonder doel, in het algemeen of een bijzonder doel dat de klant voor ogen heeft. Het maakt daarbij niet uit of de klant dit bijzondere doel aan Wrapstudio heeft medegedeeld.
7.2 De klant zal binnen 3 maanden na levering nagaan of het geleverde voldoet aan de overeenkomst. Dit betreft in ieder geval: afwerking, kleurstelling en andere uiterlijk waarneembare aspecten. Klachten van de klant op de hier bedoelde punten dient per whatsapp, mail of aangetekende brief aan wrapstudio te worden doorgegeven met foto’s en uitleg, binnen de gestelde termijn. Klachten over andere aspecten dan hiervoor bedoeld, moet de klant binnen drie maanden na ontdekking per mail, whatsapp of brief aan Wrapstudio doorgeven. Bij iedere klacht moet nauwkeurig opgave worden gedaan van de klacht, onder toevoeging van bewijsexemplaren van het gewrapte waarover wordt gereclameerd. Een kopie van de factuur dient te worden meegestuurd. Na ontvangst van een tijdige klachten volgens de juiste procedure, zal Wrapstudio met spoed de klacht onderzoeken en contact opnemen met de klant. Dit gebeurt door vakbekwame mensen en wordt altijd kosteloos opgelost
7.3 Wordt de termijn voor klachten overschreden, dan heeft wrapstudio het recht om de klacht af te wijzen en is wrapstudio niet aansprakelijk voor de, volgens de klant, betreffende tekortkoming.
7.4 Als Wrapstudio de klacht van de klant als juist heeft aangemerkt, zal dit op passende wijze worden opgelost, bijvoorbeeld door middel van een herstelklus.
7.5 Indien de klant terecht een klacht heeft over het geleverde werk, heeft Wrapstudio de verplichting maar ook het recht om, met herstel van de tekortkoming, de klus opnieuw uit te voeren of te herstellen of het ontbrekende alsnog te leveren. Het herstel of de (her)levering zal geschieden met bekwame spoed. De klant heeft geen aanspraak op ontbinding of beëindiging van de overeenkomst. Als het herstel of de herlevering bezwaarlijk is voor Wrapstudio, kan Wrapstudio kan er voor kiezen om de opdracht te ontbinden en de koopprijs te crediteren.
ARTIKEL 8: BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID VAN WRAPSTUDIO
8.1 De aansprakelijkheid van Wrapstudio in verband met de oplevering van gewrapte keukens aan de klant –zowel de aansprakelijkheid uit overeenkomst als die volgens de wet – is beperkt, zoals hierna aan te gegeven.
8.2 In geval van tekortkoming geldt het bepaalde in 7.5, maar heeft de klant geen aanspraak op ontbinding of beëindiging van de overeenkomst. De klant heeft in dat geval geen (verdere) aanspraken jegens Wrapstudio.
8.3 Wrapstudio is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, van de klant of van derden. Onder indirecte schade of gevolgschade wordt onder andere verstaan: gebruiksschade. De aansprakelijkheid van Wrapstudio is altijd beperkt tot het factuurbedrag inclusief BTW van de opdracht waarin de aansprakelijkheidstelling door de klant of de derde haar oorzaak vindt.
8.4 De beperking van aansprakelijkheid vervalt bij opzet of aan opzet grenzende grove schuld van de leiding binnen Wrapstudio, maar niet bij opzet of aan opzet grenzende grove schuld van personeel, hulppersonen of leveranciers van Wrapstudio. Wel lossen wij dit graag samen met de klant op.
8.5 Wrapstudio is niet aansprakelijk voor de aspecten van de oplevering waarvoor de klant zelf de verantwoordelijkheid heeft of het risico draagt. Dit betreft onder andere het (de)monteren van keukenonderdelen zoals grepen door de klant. Wrapstudio is ook niet aansprakelijk voor aspecten die vallen binnen de afwijkingen die toelaatbaar zijn zoals elders in deze voorwaarden bepaald.
ARTIKEL 12: OVERMACHT
Partijen zijn niet aansprakelijk wegens tekortkoming indien er sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt aan de zijde van Wrapstudio in ieder geval verstaan: oorlog, onrusten en vijandelijkheden van welke aard ook, blokkade, boycot, natuurrampen, epidemieën, gebrek aan grondstoffen, verhindering en onderbrekingen van transportmogelijkheden, storingen in het bedrijf, in- en uit voor beperkingen of verboden, belemmeringen veroorzaakt door maatregelen wetten of besluiten van internationale, nationale en regionale overheidsinstanties. Voor zover dat van toepassing kan zijn, is ook sprake van overmacht aan de zijde van Wrapstudio indien de hiervoor bedoelde omstandigheden zich voordoen bij hulppersonen of toeleveranciers van Wrapstudio.
ARTIKEL 9: GARANTIE
De klant heeft recht op garantie op de gebruikte wrapfolie. De lengte van de garantie is altijd 10 jaar op de folie zelf. Onder garantie vallen kleurechtheid en plakvastheid van de folie binnen de garantietermijn. De garantie is niet geldig wanneer de kleurechtheid of plakvastheid is beïnvloed door toedoen van de klant of derden. De garantie is niet geldig wanneer door Wrapstudio wordt beoordeeld dat de keuken niet geschikt is om te wrappen maar de klant desalniettemin opdracht tot uitvoering geeft. Op het wrappen van aanrechtbladen geven wij altijd 5 jaar garantie, tenzij het blad alvorens al beschadigd was.
ARTIKEL 11: TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN
Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden ter beslissing voorgelegd aan de rechtbank Alkmaar die bij uitsluiting bevoegd is.
ARTIKEL 12: PROJECT OVEREENKOMST VOORBEREIDING
12.1 Indien er een akkoord is op het project zal WrapStudio hier om 09.00 uur in de ochtend starten met het project, tenzij anders afgesproken.
12.2 De keuken of het object dient schoon te worden aangeleverd aan WrapStudio. Indien de keuken alvorens niet gereindigd is en deze zich in een vuile staat bevind zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen.
12.3 Indien er lades in de keuken zijn dienen deze, tenminste aan de voorzijde van de lade leeg gehaald te zijn voor het wrappen. Dit vanwege het verwijderen van de ladefronten.
12.4 Wanneer we bovenkasten plakken, het aanrechtblad plakken of zijwanden plakken dienen het aanrechtblad en alle andere horizontale te plakken delen van de keuken leeg te zijn.
12.5 Indien u nieuwe grepen bij ons besteld worden deze altijd gemonteerd. De oude grepen nemen wij nooit mee. Deze mag u zelf houden, of afvoeren.
© 2024 All Rights Reserved.